Slovensko

Dne 20.9. 2018 jsem se zúčastnili čtyřdenní exkurze na Slovensko za naší partnerskou školou. Dorazili jsme v pořádku a dostalo se nám příjemného a vřelého přivítaní a výborná večeře. Po jídle jsme měli možnost prohlédnout si město Dolný Kubín tzv. na vlastní pěst a ze své zkušenosti mohu dodat, že to bylo po celém dni v autobuse velice příjemné.
Druhý den jsme hned po snídani vyrazili na prohlídku školy s našimi přátelskými spolužáky ze slovenské obchodní akademie. Poté následovala prohlídka místní galerie s různými a velice inspirativními expozicemi. Odpoledne jsme měli možnost otestovat místní veřejnou dopravu a vyrazit na Oravský hrad, Zde nás provázela příjemná průvodkyně a ukázala nám tajemství a krásy tohoto hradu. Zavítali jsme třeba do zbrojnice, panských křídel, mučírny, hladomorny atd. Myslím si, že i nepřízeň silného větru nám nebránila v zážitku. Po příjezdu zpět na internát se nás ujali studenti zdejší školy a společně jsme navštívili jarmark, který oplýval nejrůznějšími stánky s tradičními výrobky, tradičním jídlem nebo třeba i atrakce, na kterých jsme se určitě nenudili. V sobotu nás potom čekal celodenní výlet do muzea, kostela s vyřezávaným betlémem, vodopády, na kterých jsme si pořádně ušpinili boty a na závěr výrobnu korbáčiků. Ani tady nám nepřízeň počasí nebyla překážkou a i s deštěm jsme se statečně poprali. Večer pak následoval volný program a ten jsme využili k rozloučení s našimi novými slovenskými přáteli.
V neděli 23.9. 2018 nás čekala dlouhá cesta zpět do Čech, kde nás čekaly naše rodiny, abychom jim vyprávěli naše úžasné vzpomínky.
Velké dík patří našemu profesorskému doprovodu a možnosti zúčastnit se tohoto výletu.